در روز جهانی جوانان، همایش جوانان خودگردان محلی برای توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جوانان در تاریخ 12 اوت در شهر روستاوی برگزار شد

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۶۰۴-۱۵:۱۸

گیورگی امیلاخواری، وزیر آموزش، علوم و جوانان گرجستان به عنوان سخنران خطاب به شرکت کنندگان در این همایش، روز جهانی جوانان را به حاضرین تبریک گفت و به اهمیت توسعه سیاست های جوانان در کشور جلب نمود.

شرکت کنندگان در همایش  در چارچوب امکانات جدید همکاری برای توسعه اجتماعی و اقتصادی جوانان   به موضوعات مهم ذیل پرداختند:

  • تقویت نقش مقامات محلی در اجرای استراتژی جوانان دولتی 2023-2026؛
  • ارتقای اشتغال جوانان؛
  • تدوین و برگزاری برنامه های کارآموزی دولتی و توسعه مهارت ها؛
  • تامین مالی طرح ها و ابتکارات جوانان؛
  • تقویت مشارکت جوانان در فرآیند تصمیم گیری.

اعضای شوراهای شهر در این همایش به پیش‏نویس مصوبه «توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جوانان» رأی دادند. سند مذکور توصیه های کلیدی را برای دولت و سایر نهادهای ذینفع در راستای توانمندسازی جوانان تعریف می نماید. اعضای قوای مقننه و مجریه مرکزی و محلی، کارمندان دولتی مسئول امور جوانان، نمایندگان سازمان های بین المللی و جوانان در این همایش  شرکت داشتند.

«همایش  جوانان خودگردان محلی»، که در سال 2018 تأسیس شد، با حمایت شورای شهر تفلیس و کمیته آموزش، علوم و جوانان پارلمان و با سازماندهی وزارت آموزش، علوم و جوانان گرجستان، آژانس جوانان و انجمن ملی خودگردانی محلی  برگزار شده است. هدف این همایش تعمیق همکاری هایی بین شهرداری ها، بهبود ارتباطات بین جوانان و مقامات محلی و ترویج اجرای سیاست های جوانان است.

وزیر آموزش، علوم و جوانان گرجستان، که در این همایش  پیام تبریکی را به مناسبت روز جهانی جوانان به شرح ذیل  منتشر نمود:

« کشور ما بار دیگر به ابتکار بین المللی می پیوندد و مناسبت قابل توجهی را جشن می گیرد، که برای ترویج آموزش جوانان در سراسر جهان و تقویت حمایت آنها تاسیس شده است. نسل جوان آینده ما  نیروی استوار برای توسعه کشور ماست. بنابراین وظیفه ما، ایجاد یک فضایی است که به جوانان فرصتی برای خودشناسی و استفاده حداکثر از دانش خود بدهد. همچنین برای رقابتی بودن جوانان گرجستانی تلاش خواهیم کرد و در فرآیند برنامه ریزی سیاست آموزشی، بر اجرای برنامه هایی که به تعمیق دانش و بهبود مهارت های مورد نیاز برای حرفه کمک می نماییم وتأکید ویژه ای خواهیم داشت.

این امر به نوبه خود به رشد نرخ اشتغال جوانان در گرجستان کمک می کند. از آنجایی که سیاست جوانان بخشی از سیستم آموزشی شده است، ما چندین نوآوری را به جوانان ارائه کرده‌ایم و از سال آینده طرح‌های متنوع‌تری را برای حمایت از جوانان اجرا خواهیم کرد. من تقریباً هر روز با دانش آموزان و دانشجویان در ارتباط هستم و به یقین می توانم بگویم که کشور ما جوانانی واقعاً نمونه ، برجسته و مترقی دارد که به اعتقاد من سهم ویژه ای در پیشرفت و توسعه کشورمان خواهند داشت.

جوانان عزیز، روز بین المللی جوان را به شما تبریک می گویم. به موفقیت های شما افتخار می کنم و برای شما آرزوی پیروزی و موفقیت های بیشتری را دارم. قول می‌دهم تمام تلاشم را خواهم بست تا به شما در اجرای ایده‌ها و ابتکارات که به نفع کشوراست کمک کنم.»

منبع:https://mes.gov.ge/content.php?id=13846&lang=geo

https://mes.gov.ge/content.php?id=13845&lang=geo

کد خبر 20828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =